tisdag 17 februari 2009

Okej, jag lyssnar på Ninjan

Ja på Ninjans begäran så ska jag väl skriva lite i bloggen. Har glömt den o sen har jag haft fullt upp. Men nu jäklar så ska det skrivas lite igen.

Så vad har hänt då .......
Förra veckan brann min firmabil lite (till min glädje , jag vill ju ha en ny).
När jag varit och solat o slappat lite i badhuset förra onsdagen satte jag mig i bilen och började åka hemmåt . När jag svänger upp bilen på mitt villaområde så hamnar jag bakom en ganska så ny SAAB (ja dem som det inte går så bra för nuförtiden) då började jag känna en konstig bränd lukt och tänkte f-n va den där bilen luktar illa. Men efter bara två sekunder så sitter jag där o ber Saaben om ursäkt för då inser jag att det är min bil som luktar. Det sipprar nämligen upp rök under hastighetsmätaren så jag slår av bilen fort o lyckas rulla ända upp på min uppfart. Sitter där och försöker konstatera varifrån röken kom men hittar inte. Provar att starta bileländet men inget svar alls från den och tror att det är elektronikboxen som brunnit upp.
Så det var bara ringa chefen och berätta att bilen gett upp och han får hämta mig nästa morgon. Till saken hör att jag "tjatat" om en ny bil så jag vet inte riktigt om chefen antog att jag eldat upp bilen bara för att snabba på mitt ärende.
Men så är inte fallet och dessutom så har vi pratat med verkstaden och det är bara tändningslåset som brunnit, verkstaden sa rakt ut :
"- Va har ni inte bytt det än!! "
På min modell av bil så ska man tydligen byta tändningslås med jämna mellanrum, var visst nån barnsjukdom på dessa bilar.
Så jag får väl vänta med ny firmabil tills jag öppnar eget eller ett sekel till på samma firma .


Lördagen var jag gästbartender eller vikarie på Lilla Gömman Kök o Bar , det var ju alla hjärtansdag och Micke ville vara ledig för att vara med sitt hjärta. Så jag ställde upp eftersom jag inte har någon att fira hjärtansdag med .
Jag har ju dessutom bartendrat (om det nu är ett ord)förr när jag var hotell direktör i Årjäng. Då brukade jag hoppa in o vara bartender på Nattklubbs kvällarna. Men visst var jag rostig i början av kvällen men det ordnade till sig till slut. För min medarbetare klagade i alla fall inte på min insats utan jag fick till och med lite beröm .
Så är det nån som ska ha proffsbartender så kan jag tipsa om några namn nångång , för mig själv klassar jag som glad amatör med betoning på glad. Men visst vill ni ha Julle the Rookie så är nog inte det heller en omöjlighet.

Glömde ju rapportera om quizen , det börjar ta sig ordentligt skulle tro vi ligger på 35-50 pers (10-12 lag) per Quiz nu vilket är roligt. Vi har stammisar som varit med från början som vi belönade med litet trogenhetspris i torsdags. Så hela Quiz projektet rullar på riktigt bra, gästerna och krogägarinnan är i alla fall nöjda med satsningen.

Kommande saker på gång är 28 februari kommer vi ha engelsmännen över för att spela på Rockland kommer även vara 4st andra band bland annat Jeppas projekt, Olle Nirre o Hagmans Band , Durakov från Tärnsjö/Uppsala kommer dit samt ett ugnt Sala-band.
Kommer bli drag i Sala den 28:e så jag hoppas att jag ser en Ninja bland dem uppstoppade djuren på Rockland .

Jag tror jag måste skriva lite mer konternuerligt i dennblogg för det var fasiken inte lätt att komma ihåg alla roliga och tråkiga händelser . Så jag lovar att bättra mig nu både för er och för min skull .

Over and out för denna gång

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Julle!!! Då var du igång igen. Är alltid kul att läsa din blogg och sen blir man ju uppdaterad om vad som händer i Old Sala. Tyvärr kan jag inte komma den 28:e för då jobbar jag natt..:( Så ingen ninja smygandes i kulisserna.

Joel Julle Karlsson sa...

Attans då .. men men det går fler tåg när det gäller fester i Sala . Kanske inte lika stort kalas dock.

Anonym sa...

Ja TACK för "tröst priset"..haha men trogenhetspris låter ju fint.. en glad överraskning... igår missade vi.. men nya tag nästa vecka!!! Tror du var grym i baren Jules.. en massa hallondrinkar.. kram! Cat