onsdag 25 februari 2009

Ovetenskaplig forskning

Detta är en primitiv doktorsavhandling om facebook aktiviteter . Observera att detta är en begränsad forskning då den är baserad på vad jag ser via mitt konto som är en droppe i detta gigantiska forum som Facebook är.

Det hela började för ett par veckor sen då jag reagerade på att vissa dagar (avslöjas längre fram ) som mina vänner är oerhört aktiva på facebook. Dessa dagar tar det evigheter att uppdatera sig och hänga med i alla status uppdateringar och andra händelser.
Vilket gör att man kommenterar och får motkommentarer under tiden, vilket gör att det tar ytterligare evigheter att uppdatera sig.

Dagarna jag med min forskning-light kommit fram till är Måndag o Tisdag kvällar.
Då svamlas det hej vilt mellan bekanta och måndags ångesten skall uttryckas.
Sen är det ju så att människan är naturligt nyfiken. Så jag hävdar att folk kastar sig ut på facebook för att kolla om dem blivit taggade eller om bekanta och bekantas bekanta har blivit "taggade" på några bilder från nån pinsam fest som var i helgen. Eller bara läsa igenom allas statusar för att greppa vad som egentligen hände i helgen.
Sen är det ju en annan del av måndags o tisdags användare på facebook. Dem som lägger ut bilderna och taggar alla dessa människor. Ett saligt givande och tagande dessa kvällar i veckan.
Vilket jag tycker är skoj o roligt , vill även passa på att säga att jag bryr mig absolut inte om jag blir taggad på bilder i pinsamma eller flummiga situatioer eller taggad på bilder som inte föreställer mig. Det är ju som sagt nån som vill förmedla detta till övriga användare (inkl mig).



Vid pennan
/Facebookforskare Julle (även han en nyfiken måndags o tisdags användare)

Inga kommentarer: