måndag 2 mars 2009

Helgsummeringar

Den här helgen har varit en helt underbar helg . Engelsmännen kom hit för att ha realese party på Rockland. Så fredagen var jag och hämtade nypressade CD skivor och sen direkt till flyget för att hämta britter. Denna gång hade dem med sig Adam istället för Stuart som roddare , eller roddare som hack-kyckling och betjänt .
Och som vanligt satt Sam o tittade ut på det svenska landskapet och spanade efter älgar, "this must be perfect moosetime" som han alltid säger när vi åker på svenska vägarna. Det gjorde ju inte saken bättre att jag såg två älgar på åkrarna vid Fastbo tidigare i veckan på väg till jobbet. Sam började nästan gråta av förtvivlan .

Fredagkvällen började vi hos Anders och titta igenom den nypressade CD´n . Givetvis tillsammans med en öl i handen. Sen vidare till Lilla Gömman Kök & Bar för en middag för att fira det hela lite. Även där blev det en eller ett par öl till (nej jag räknade inte alla ölen vi drack) men många blev det.
Lördagen var det dags att köra upp grejer till Rockland och sen köra upp bandet för soundcheck. Sen hem i en timme och äta lite för att en åka upp till Rockland igen för att avnjuta en Toppen kväll. Det kom cirka 170pers under kvällen. Alla musiker var strålande så jag vill passa på att tacka Local Loco and the idiots, Royal Company, The Crumbles , Durakov och All The Kings Men samt Josef som vände plattor mellan akterna och Hasse och Rockland passar jag oxå på att tacka . Äh va fan publiken ska väl ha ett tack dem med. Johan "The Wizard" och Anders tackar jag oxå det är dem värda.

Så kvällen var hellyckad !!

Det var helgen, jag utelämnade söndagen men det var bara en biltripp fram o tillbaka till flygplatsen sen var det softa i soffan som gällde.

.

3 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

Mitt Fastbo? för här har vi en älgmorsa med ett tvillingpar som traskar omkring mest hela tiden. Hojta till nästa gång så får vi fixa älgsafari här för kungapojkarna!

p.s. sen har vi ett kadaver av en tokig älg som tack o lov blev överkörd...kankse sevärt det med? d.s

Joel Julle Karlsson sa...

Japp ditt Fastbo !! jag åker där varje morgon på väg till västerås .. hämtar chefen i norrbäck varje morgon .
Så jag sneddar över fastbo ransta sen när jag åker t Västerås .

Anonym sa...

Är det nån som har tackat dej Jules..? Tack tack tack..;)Bra donat!! Oförglömlig kväll... det som koms ihåg..hm.. Cat