söndag 8 mars 2009

Veckobloggen

Ja jag är då inte duktig på det här med att uppdatera bloggen.
Verkar ha blivit en veckoblogg eller nåt, men jag ska försöka bättra mig och uppdatera lite oftare .

Efter en full farts helg förra helgen så blev denna vecka lite seg.
Har lidit av tristess på kvällarna , är väl det att jag fortfarande är nybörjare på det här med att komma hem om kvällarna. Men jag lyckades med att sysselsätt mig med att tvätta och städa en kväll . Sen fick jag hjälp av Linda o Lars att sysselsätt mig en kväll. Dem bjöd över mig på kaffe och kanelbullar. Hur gott som helst. Sen blev det massa skitsnack så den kvällen gick riktigt fort och var trevlig och rolig.

Quizen var även denna vecka populär , kommer riktigt mycket folk samt att folk som kommer kommer ju som sagt tillbaka vilket är riktigt roligt . Att folk kommer tillbaka betyder ju att det är ganska roligt och bra . Men det är alltid svårt att komma på frågor och försöka hålla en bra nivå . Vissa gånger man trott man gjort lätta frågor så klagas det mer än nånsin på nivån. Men hur det än är lätta eler svåra frågor så kommer det trots allt sluta med att nån vinner.

Fredag var jag tvungen att jobba för omväxling . Var driftstopp på en anläggning på värmeverket som skulle driftsättas . Sen när man trodde man kunde åka hem vid ett tiden så ringde telefonen. Så det var bara ge sig av till nästa ställa på värmeverket o försöka vara behjälplig med el-expertis men jag kunde i alla fall sluta vid tre tiden så det var ganska lugnt ändå . Har ju inte jobbat fredagar på evigheter så nog ska jag klara av en rackarns fredag.
Men jag kunde i alla fall gå lagligt på afterwork för första gången . Tidigare så har jag ju "plankat" in på afterworken .
Var dock inte så mkt folk på afterworken men det var skoj ändå. Sen gick vi iväg på en klassisk groggbuffé. Drack en grogg där o lyssnade lite på musik o snackade skit innan det var dags att gå tillbaka till krogen.

Lördagen var lugn jag stannade hemma , kände mig lite krasslig verkar vara nån förkylning på gång. Så jag hamnade i soffan o tittade på Andra chansen . Där var det ett satans nötande på låtarna . Dem som gick vidare skulle spela samma låt igen . Men det är väl så att TV tiden skall fyllas ut och folk ska rösta massor med gånger så dem får in pengar till den där cirkusen.

Nu är det söndag och förkylningen ligger där i bakgrunden o smyger, hoppas verkligen inte den bryter ut . Jag orkar nämligen inte vara sjuk. Ska börja dricka massor med vatten och juice för att driva ut denna förkylning innan den tar tag i mig .


"När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig."
-Nalle Puh-

Inga kommentarer: