tisdag 10 mars 2009

Förkylningstider

Det är tametusan förkylningstider , tror att 78,4% av bekantskapen har förkylning av olika stor utsträckning. Själv brukar jag inte trilla dit på förkylningar men denna våg klarade jag mig inte ifrån. Som tur är verkar det bli kortvarigt för mig .
Söndag började man känna att nåt var på gång och igår kom febern och gästspelade.
Men efter att ha druckit 5-6 liter vatten under dagen så tror jag att jag spolade bort febern . I o för sig så blir det ju ett rännande till toan hela tiden dessutom men det är det värt bara man blir feberfri.
Och visst var jag feberfri i morse när jag vaknade, så nu är det bara lite snuva och hosta kvar som skall bekämpas. Men jag är ju självkart hemma från jobbet idag oxå för alla vet ju hur jobbig en förkylning är för en karl.

Nu ska jag fortsätta njuta av mitt morgonkaffe, dags att hämta påtåren.

.

Inga kommentarer: