lördag 28 mars 2009

Mini turné och hobbyfotograf

Jaha , nu har man inte bloggat på ett tag igen , har väl inte haft tid eller helt enkelt bara glömt bort denna blogg ett tag.
Mini turnén med britterna blev lyckad . Började äventyret i fredags med att packa bil och släp för att åka till Linköping och sen vidare till Hultsfred.
Det var jag , The Wizard , Bjurenvall och the Herminator som åkte från Sala för att möta britterna och Frida och Micke i Linköping. Spelningen var riktigt bra och stället var perfekt. Mycket folk som var där oxå cirka 200pers, delar av publiken hade dessutom haft tema-förfest och lyssnat in sig på låtarna . Så när bandet körde igång så sjöng publiken med i ett par låtar.
På lördagen var det dags att åka till Hultan, vi stannade till och fikade hos Kalle i Vimmerby på en kopp kaffe och lite skitsnack.
Hultsfred var det lite mindre folk i men som sagt hultsfred är ju bara en liten håla . Spelningen där var dock helt okej, mindre skoj var att sätta sig i bilen klockan sju på söndagen för att köra grabbarna till flyget och sen hem , en liten nätt resa på 45 mil.


På turnén hade JOhan med sig sin systemkamera , som jag skötte under hultsfreds giget. Detta gjorde att jag bestämde mig för jag har länge gått o funderat på att skaffa mig en digital systemkamera och nu har jag gjort det. Det blev en Nikon D90 med två objektiv (18-55mm & 55-200mm) batterigrepp och väska. Så nu ska julle gå och bli hobbyfotograf.



.

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

då räknar vi med att få se lite roliga bilder hädanefter då...eller kommer du sitta på måndagar och tagga polare på fejjan?

Brassen sa...

Var är du?? nu igen??!!!