tisdag 14 april 2009

Lite mkt just nu.

Oj då , nu har jag slarvat med inlägg här, men det har varit en hel del runt omkring i just nu.
Har som sagt fått min kamera nu så ag har lekt lite med den o laborerat med lite olika motiv och inställningar, bilder kommer upp här senare .
Sen har jag härjat runt i min trädgård o försökt vårstädat är tamefan så man ska arrendera ut tomten. Nej då det är ganska skönt o roligt bara det är i måttlig dos.
Vilket min j-vla hallon häck inte är, den är enorm . JAg måste hitta på något att ha istället för den . För jag utnyttjar inte hallonhäcken alls jag äter bara några enstaka hallon när jag passerar med gräsklipparen. Och varje år så svär jag att det är så in i bomben mkt att rensa. Men detta år har jag kommit på en brilljant lösning att jag ska röja ur 1/4-del med röjsågen o göra kalhygge på en del som inte syns från min tomt .. blir bara grannen som får lida , vilket han inte kommer göra heller.

Sen har jag ju varit iväg på lite kvinnoäventyr oxå , vilket jag tycker är riktigt trevligt. Kan kanske bli något bra av detta äventyr . Men det får som sagt framtiden utvisa.

Påsken var trevlig , Finn var och "gäst-quizade" på Lilla Gömman så jag fick ledigt och kunde tävla. Vilket jag gjorde i goda vänners lag. Jag tog mig an "amatörerna" eller rättare sagt såna som inte har möjlighet att komma på våra ordinarie quizar . Men Långfredagen är ju röd så då kan "alla" . Laget bestod av Mikko, Vickie, Tobbe , Jossan, Cissi , Emma , Sammy och jag . Vi kom på en hedrande andra plats , men jag tror minsann att Finn o Anders var extra hårda när dem rättade våra svar.


Nu ska jag försöka vara mer aktiv här igen , skriva 1-2ggr per vecka i alla fall .
Men det kommer säkert mer svackor men ska som sagt försöka bättra mig igen .


Efterlysning förresten : Vad gjorde jag och Mikko förra Valborg jag trodde jag var på Bonanza-kväll hos Tobbe och Jossan men det var vi tydligen inte.
Hittelön utlovas till den som hittar mitt Valborgsminne.


"Man kan inte välja när och hur man ska dö. Det enda man kan bestämma är hur man ska leva"
-Joan Baez -


.

1 kommentar:

Määäärsta sa...

Välkommen tillbaka..:) Ja, det var trevligt att träffas i helgen..mer sånt! Kvinno-äventyr!?! Beräääääääääätta!!!! Själv har jag blivit dumpad, så jag tror jag lägger ner allt som har med tjejer att göra..:(