onsdag 11 mars 2009

På rätt väg

Ja nu börjar äntligen förkylningen ge sig . För att skynda på tillfrisknandet så har jag bokat klipptid och handlat lite kläder. SÅnt får en att må bättre lite nya trasor o en nyklippt frisyr, sånt är härligt det. Tur att man nöjer sig med det lilla . Och med dessa positiva känslor verkar jag ha minimerat förkylningen så det blir tillbaka till jobbet imorgon o slita.

Idag har jag i o för sig jobbat lite varit på kontoret o fixat fram försäkringsbrevet på min firmabil. Ja den rackarn som brann för ett tag sen som verkastaden sa att det bara var tändningslåset . Men så var inte fallet för när dem hade bytt tändningslås och skulle prova så började bilen ryka o nästan brinna . Så nu har jag skadeanmält eländet och väntar på att försäkringsbolaget ska bedömma skadan o kanske laga den eller dömma ut bilen. SÅ jag kanse blir tvungen att skaffa ny firmabil nu i alla fall. Det gör ju inget för min stackars firmabil har ju trots allt flertalet år på nacken och har gått oförskämt långt dessutom.
Men med min tur så lagar dem väl den för en billig peng och jag får sitta o vara fundersam på om bilen kommer hålla eller inte när jag ger mig ut i vårat avlånga land på arbetsresor.

Så om länsförsäkringar läser här så kan ni väl dömma ut biljäveln o ersätta mig mkt så jag kan köpa en fin o bra firma bil. Tack på förhand!!

.

Inga kommentarer: