onsdag 31 december 2008

Happy New Year !!

Jaha då var det nyår , en helt klart överskattad afton. Alla som inte har något traditionellt firande får panik o står undrande om vad dem ska göra och var. Men å andra sidan är det säkerligen en bra kväll för dem som har traditioner nån återkommande fest med gammla goda vänner som kanske bara träffas denna afton.

Jag tillhör dock dem som har nyårspanik, ingen återkommande fest för mig inte. Utan det där med nyårs fest styr man upp med vännerna under mellandagarna eller i värsta fall på nyårsafton.


Jag kommer ihåg ett år , jag var väl runt 20 och bodde i en central etta på 39 kvadrat. Jag o en kompis hade ingen fest att gå till så vi bestämde oss för att han o jag skulle sitta hemma hos mig o leta lite fest under nyårsafton, för nånstans borde vi hitta en fest. Sen började allt, det var tydligen ett nyår som saknade fest totalt . Nån mer som inte hade hittat nån fest välkommnade vi hem till mig för att leta efter Nyårsfest. Efter ytterligare nån timme på nyårsaftons eftermiddag var vi fyra osv. osv .
Och vips så saknade inte sala någon nyårsfest längre. Till slut var vi 35-40 pers i min lilla etta på stan. Men festen blev väldigt rolig vad jag vill minnas , en sån där spontan fest som bara dyker upp helt oplanerat.
Så till er alla som inte har nån fest ännu , ta det lugnt det ordnar sig på ett eller annat sätt.

Gott nytt år på er alla och hoppas ni får ett underbart 2009.


.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År Julle-mannen. Ha en trevlig kväll i Manchester.

Vickiehickietorian sa...

Happy New Year! på ren engelska så du ska förstå nu när du varit borta så länge.
hela fastbo hejjar