måndag 15 december 2008

Salas Maffia !!!!

Jaha idag när man jobbar i västerås , så tänkte jag att jag skulle ner på vår fina galleria i stan .
Kom hem från jobbet vid fem, halv sex tiden tog en dusch i lugn o ro eftersom jag antog att gallerian har öppet minst till kl 19... Men men dem stängde visst klockan 18. Varför är det en sån bakåtsrävan i sala med öppet tider , jag trodde H&M o de andra större kedjorna skulle öka tillgängligheten i Salas shopping , men men vi har väl aldeles för dominant o maffia liknande handelsförening i vår stad. Jag har för mig att alla affärer öppnar en klockan 10 nu förtiden oxå . Minskat tillgängligheten med en timme, det tjänar man pengar på antar jag, eller. Vi kan t.ex jämföra med Avesta , likvärdig stor stad som Sala med en förbifart. Dem har öppet till klockan 19 varför kan inte sala då ha det. Det måste vara fler än jag som inte är hemma förrän halv sex o inte klar för stan förrän klockan sex. Men då stänger ju lilla Sala igen sina butiker.

Så Salas handlar förening , här får ni en snyting av mig , ha öppet till 19 på vardagar, visst till en början så kanske det inte är mkt shopping men efter ett tag när folk inser att Sala stad lever efter klockan 18 så . jag skulle gärna göra all min shopping i Sala, men jag förstår folk som åker till Västerås , å det är mkt på grund av öppettiderna tror jag .

Så ja nu har jag fått spytt ur mig lite galla angående småstads sala, med lokal maffia som styr i centrum, "Handlarna"!
"Sala Torg , Värt en handling (men bara innan 18)"


"Ty det angår också dig när det brinner i grannens vägg"
-Horatius-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gallerian gör eller inte gör styrs inte av handelsföreningen...

Joel Julle Karlsson sa...

Nej det vet jag . Men då borde ju dem o alla andra ha öpttet t 19. Så jag har möjlighet att handla lokalt . Men istället följer dem standarden som föreningen har satt.