söndag 21 december 2008

Julresan

Jaha då var det söndagkväll o vi (Anders o jag) sitter på tåget mot Stockholm. Detta är första etappen på vår resa . Vi ska dit o sova ett par timmar hos en vän, sen ta oss upp klockan 03:45 för att ta en taxi till Cityterminalen o åka flyggbussen kl 04:40. Så vi kommer nog vara jättepigga i morgon.
O allt detta efter att jag haft en galen festhelg med efterfester. Fredagen hade jag planerat lugn hemmakväll, men det ändrade sig när grannen bjöd över mig på öl. Fredagkvällen slutade med att vi gick på Lindströms o sen vidare till hotellet där vi drack oss berusade på "bleka finnar" White Russian fast med Mintuu istället för vodka. Hamnade på efterfest till klockan 4.

Lördagen började med ett julbord för att senare sitta dosiga o periodvis tvekandes på utgång eller inte , men när väl klockan närmade sig utgång så var man pepp på det . Så det blev en repris av fredagens turnéplan Lindströms , Hotellet sen efterfest till kl 5 .

Idag var det packnings dag o sen middag med föräldrar o syskon. God Jul o adjö middag får man väl kalla det. Familjen kommer antagligen sakna mitt deltagande denna jul men men vi överlever nog allihop ändå.

Mellandagarna ska jag söka minst ett nytt jobb. har nämligen kommit fram till att jag ska ha lite nya utmaningar i mitt liv . Har tröttnat lite på jobbet jag har idag och sen bör man ju byta jobb var 4:e eller 5:e år för att man ska känna utveckling. Så om det är nån där ute som har något tips på nytt jobb till mig är ni välkommna att lämna dem till mig.


"Okej Hjärna , nu ligger allt på dig."
-Homer Simpson-

.

Inga kommentarer: