tisdag 6 januari 2009

Börja jobba ångest

Jaha då var det dags då , börjar jobba imorgon igen efter att ha varit ledig sen 19 december. Ju längre man är ledig ju större verkar "börja-jobba-ångesten" bli. Jag har verkligen ingen lust att åka till Västerås imorgon o jobba (utomhus dessutom). Men det blir säkert bra bara man kommer igång . Men jag känner redan på mig att det kommer bli få timmars sömn inatt. Är tyvärr alltid så med mig , att kvällen innan arbete då man verkligen "måste" sova så funkar det inte . Man ligger o vrider o vänder sig nästan hela natten, tills man somnar av utmattning av allt vridande.
Men skönt är i o för sig att jobba just i Västerås så man kommer hem på kvällarna , alltid lite skönare med det än att ge sig i väg och sova borta . Dessutom är det ju ändå bara en kort vecka denna vecka .

Så nu börjar 2009 med allvar med arbete och allt, men jag börjar redan planera en minisemester till London i februari, en lång weekend.


"Poesi och visor är inte saker man hittar, utan det är saker som hittar en, och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en."
-Nalle Puh-


.

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

jag är lika, jag kan ligga å vrida mig så jag är helt inlindad i täcket precis när jag ska somna och då måste jag veckla ut mig och sen är jag redo för alla löjliga tankar som t ex...
tänk om jag försover mig.

det lustiga är att jag bryr mig inte ett skit om jag försover mig egentligen.
men då på nätterna är det nog det värsta som skulle kunna drabba mig?!?!
dagen efter kan jag bestämma mig för att ta sovmorgon....gå upp när någon ringer och saknar mig på jobbet:::