måndag 5 januari 2009

Hemma i kylan igen

Jaha då var englandsvistelsen över , jag har haft en underbar tid på den brittiska ön. Blivit väl omhändertagen o varit på många trevliga fester. Känns inte som man var där i 14 dagar , utan det känns som tiden bara flygit iväg .
Vi landade på Skavsta vid 13 tiden , då sa jag o anders att det inte var så kallt . Trots allt var det ju torr kyla o inte som i england den råa fuktiga kylan. Men det fick vi ångra längre fram på vår hemresa när vi i västerås runt fyra tiden o solen gått ner, stod o huttrade på perrongen. Fasen va kallt det var här hemma.
Men det är ändå "borta bra men hemma bäst" -känslan som infunnit sig. Alltid skönt att vara hemma i sitt lilla hus, sin egen lilla bas här i världen.

Snart är det onsdag o jobbardags igen , det är däremot inget jag längtar efter. Får se vad jag ska göra med min jobb situation nu under 2009, kanske dags för något nytt nu. Jag har ju trots allt jobbat ett tag som elektriker på resande fot nu . Dags att prova lite nya äventyr o göra något helt annat kanske. Men det får framtiden utvisa.

"Det är lätt att fatta beslut när det inte finns dåliga alternativ."
-Robert Hall-

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

VÄLKOMMEN HEM! visst är det bra att åka bort så man verkligen får njuta av sitt hem sen!

Anonym sa...

Välkommen hem...och det kommer nog att ordna sig på jobbfronten...det tror jag iaf..:)